Quote:
Originally Posted by Ottooke
Mijn conclusie over het effect van Ferrari F1 op de verkoopscijfers van Ferrari: ... enz
|
Daar had ik het eigenlijk niet over. Ik bedoel het net andersom. Wat is het effect van de F1 budgetten op het voortbestaan van Ferrari. Dat is de vraag die ze zichzelf moeten (en waar ze wellicht ook mee bezig zijn) stellen.
Niet hoeveel auto's
zullen we verkopen als een gevolg van onze F1 aanwezigheid. Wel, hoeveel auto's
moeten we verkopen om de F1 rekeningen te kunnen betalen. En als de verkoop onder druk komt als gevolg van de crisis (dan mag je nog 10x wereldkampioen worden, als je je wagens niet versleten krijgt, sta je nergens), dan zal de berekening - en een mogelijk verblijf in de F1 - snel gemaakt zijn.
De andere merken hebben daar minder last van, gezien ze niet zo'n budgetten spenderen.
En dat brengt me weer bij de regels voor 2010. Ik snap niet dat er teams zijn die zich druk maken over een gelimiteerd budget. Wat die eigenlijk zeggen, is dat ze niet de juiste slimmerikken in huis hebben om met beperkte middelen een winner te bouwen. Neen, ze willen ongebrijdeld geld spenderen aan een bataljon middelmatige lui die dan moeten proberen om de auto beter te maken...