View Single Post
Old 16-05-2009, 23:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Vandaag was de gezondheid weer een stuk beter en heb ik nog wat kunnen "plekken".

Eerst werd het motorblok gemonteerd en alu gespoten. Op deze basis kon ik verderwerken door er alle andere onderdelen zoals de ophanging, vering, remmen en uitlaten op aan te brengen. Eens dat gedaan was kon ook het achterste deel van de versnellingsbak met spoiler erop vastgemaakt worden. Tenslotte werd de ganse motor aan het chassis vastgemaakt.

Het detail ter hoogte van de bovenzijde van de motor is nagenoeg nihil en staat in schril contrast met de rest van de onderdelen die erg gedetailleerd zijn. Dat komt omdat er een grote airscoop op het motorblok gekleefd moet worden die alle details zou verbergen. Het is zelfs zo dat de kleppendeksels van de motor vooraan een beetje platgeschuurd werden (ja, ze waren zo in de kit) om de airscoop die een wand heeft van een millimeter white metal toe te laten op zijn plaats te zitten. Als je alles op schaal zou willen maken zou de wand van die airscoop flinterdun moeten zijn en dat kan white metal niet aan. Vandaar de schaarse detaillering op het motorblok.

Wat ook opvalt: deze F1 was een verdomd lange wagen! Of is het omdat hij zo slank is dat hij lang toont? Er komt in elk geval geen einde aan lijkt het wel...

Wat nu nog volgt zijn de enorme radiators aan de zijkant van de Williams, die bovenaan afgedekt worden met bodyparts, de airscoop natuurlijk, de wielen en de schoudergordels. Dat zal iets voor morgen zijn denk ik...

Hier zijn alvast de foto's:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_11.JPG
Views:	874
Size:	422.8 KB
ID:	13885   Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_12.JPG
Views:	899
Size:	433.1 KB
ID:	13886   Click image for larger version

Name:	1976_williams_fw05_13.JPG