Quote:
Originally Posted by Jan
In de veronderstelling dat zowel Prodrive als Lola een serieuze kans maken om toegelaten te worden tot het clubje, vraag ik me toch wel af wat de weerslag zal zijn op het LMP programma van deze teams. Ik zie niet zo best in hoe Prodrive in beide kompetities tegelijkertijd succesvol zal kunnen zijn (centen, manpower.......).
|
Ik verwacht dat Lola via een fabrieksteam deelneemt aan F1 en actief blijft in LMP1 en LMP2 via klantenteams. De verkoop van prototypes is natuurlijk al jaren een belangrijke inkomstenbron voor Lola.
Voor Aston Martin denk ik hetzelfde, dus F1 via een fabrieksteam en GT racen via klantenteams. Het LMP1 project zal men (helaas!!!!

) denk ik wel beeindigen vanwege de redenen die je al aangeeft. Ik hoop wel dat Aston Martin actief blijft in Le Mans, of tenminste de GT2 verder ontwikkeld tot een competatieve wagen die de strijd met Porsche en Ferrari aan kan. Overigens blijft ik van mening dat een sportwagenmerk als Aston Martin F1 niet nodig heeft om succesvol te zijn.