Quote:
Originally Posted by camso belgium
Als ik het goed voor heb bestaat Brown GP uit mensen, welke verleden jaar reeds in de F1 waren en dus weten waarover het gaat. Red Bull heeft bij zijn aanvang (en ook later) enorme sommen geïnvesteerd en enkele slimme koppen weggekocht bij bestaande teams.
Lola weet ook wel hoe een chassis bouwen. Maar al de rest ??? We spreken hier toch van het topniveau op autosportvlak. A1GP OK maar F1? Ik geloof er niet in, maar ik ben de paus niet.
|
Al de rest? Bekijk dan eens het zo verguisde Epsilon Euskadi. In de staff zitten Villadelprat, een welgekende meneer als het aankomt op F1 carriéres, tevens Sergio Rinland. Voor de ouderen onder ons een zeer bekend iemand. Was jarenlang een vaste waarde bij Ferrari.
Het bedrijf zelf is actief in diverse hoogtechnologische projecten en heeft departementen voor machinebouw evenals prductie van composietmaterialen als carbonvezel. Ze hebben een opleidingsinstituut dat zich bezighoudt met diverse projecten die rechtstreeks betrekking hebben op de autosport en autosporttechnologie. Ze runnen al jaren teams in de Formule Renault 2.0, de World Series F. Renault 3.5 en de Le Mans Series.
En dus gaan we nu beweren dat zulk bedrijf (dat trouwens nog backing krijgt van de Baskische overheid) nu geen niveau zou hebben en niet geschikt zou zijn voor de "oladida" sjieke F1 wereld.
Toch wel rare redeneringen de laatste tijd van de F1 fanboys : technolgieteams zoals Epsilon, teams die sedert mensenheugnis racewagens ontwikkelen zoals Lola, succesvolle raceteams als Prodrive.. die zouden plots niet welkom zijn in de F1 ! Waarom zouden zulke teams het slechter doen dan de teams van een producent van suikerdrankjes met cafeine ???