Een groot pluspunt is dat we in ieder geval grotere wagens gaan zien en dus automatisch sedans i.p.v. hatchbacks.
Enige wat me niet bevalt is dat RWD uitgesloten is van deelname. BMW hoort naar mijn mening toch echt thuis in toerwagens en om die nu uit te gaan sluiten? Super Touring heeft bewezen dat het wel mogelijk is om met FWD en RWD wagens samen te racen, zeker als dat allemaal saloons zijn.
De tijd zal uitwijzen of de kosten echt beperkt blijven tot 115.000 Euro en of fabrikanten en teams daadwerkelijk wagens gaan bouwen. Het vorige eigen technische reglement (BTC-T) was geen succes. Ik denk dat Andy Gow moet gaan praten met organisatoren van andere kampioenschappen zoals STCC, DTC en misschien BTCS. Grootste reden waarom BTC-T mislukt is was denk ik het feit dat 1 kampioenschap te weinig basis is voor het ontwikkelen van wagens.
Ik ben benieuwd hoe de wagens er uit gaan zien. De BTC-T wagens vond ik niet echt mooi.
Overigens zou ik dit reglement wel willen zien in DTM, echter dan met circa 400 tot 450 pk sterke (turbo) motoren en RWD of AWD. Mercedes C-klasse, BMW 3-Serie, Audi A4, Lexus IS, Infiniti G37, Opel Insignia, Ford Mondeo....