GP F1 Turkije 2009
Tiens, nog geen thread? Of heb ik ernaast gekeken?
In elk geval heb ik 2 dingen vastgesteld tijdens de GP:
1) ik dacht dat de zegereeks van Button deze keer wellicht een einde zou nemen, maar dan moet Vettel behalve een snel rondje rijden tijdens de kwalifs ook eens leren op de baan te blijven als hij onder druk gezet wordt. Dat slippertje is de basis geweest van zijn falen, en de verkeerde strategie heeft ervoor gezorgd dat hij zelfs geen 2e werd...
2) als Barrichello graag op gelijke voet behandeld wil worden als zijn teammaat zal hij, met alle respect voor Rubens, ook moet leren van geen onnozeleteiten meer uit te halen: vanop een 3e startplaats terugvallen naar een 13e is een rookie-fout, en hoewel ik weet dat hij geen 7e versnelling bleek te hebben (waarom ging die display van de onboard-camera dan wel telkens door tot 7?) is het onvergeeflijk als hij uit pure frustratie in een gat wil duiken waar er geen is en op die manier zijn neus en elke kans op een puntje verspeelt. Als je dat vergelijkt met de volwassen wijze waarop Button autoritair op het circuit rondrijdt kan ik jammer genoeg alleen maar beamen dat Rubens zichzelf in een 2e-piloot-rol duwt...
|