Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik denk dat al heel wat teams met de wagen voor volgend jaar bezig zijn. Dus ik gok dat je je aan de huidige wagens, maar dan zonder KERS, kan verwachten.
|
Ik denk niet dat 't zo'n vaart gaat lopen allemaal. Ik kan mij onmogelijk inbeelden dat de FIA zijn goudhaantje gaat laten lopen. Er zal nu achter de schermen wel druk onderhandeld worden en er zal wel een opgesmukt verhaaltje volgen waardoor alles toch nog in orde komt. Het is goed dat de FIA eens een opdoffer krijgt want ze hebben veruit teveel macht. Of dat nu plots gaat veranderen is uiteraard nog maar de vraag.
Zo'n alternatief kampioenschap van F1-wagens zou ook niet gemakkelijk circuits kunnen vinden waar ze zouden kunnen racen want zo wat alle veilige circuits liggen onder contract bij de FIA. Als nu bijvoorbeeld 't circuit van Zolder of 't circuit van Francorchamps dat eventuele alternatieve kampioenschap zou toelaten, verliezen ze hun FIA-licentie en dan hebben ze hommeles met de RACB (die ook onder FIA-contract ligt en daarenboven ook nog 'n bende rijkaards zijn die niet naar de autosport kijken maar wel naar de centen die ze kunnen graaien maar dat off-topic). Als er genoeg circuits zouden rebelleren, zou de hele FIA-structuur imploderen en dat zou niet slecht zijn voor de autosport want ik denk dat dat al een heel pak zou schelen in centen die niet naar de FIA hoeven te gaan. Nog iemand die mijn denkwijze deelt? Wat denken jullie?