View Single Post
Old 22-06-2009, 23:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ik hoop dat FOTA niet wint. Wat zei willen zou de F1 gewoon onbestuurbaar maken.

Quote:
De voorwaarden die de FOTA-teams stelden waren duidelijk:

* de Sporting Code zou gedeeltelijk komen te vervallen

* het in Lausanne gevestige CAS (Court of Arbitration for Sport) als enige geldige Sportarbitragehof

* elk team mag zijn veto uitspreken over reglementswijzigingen

* de FIA kan niet meer aandringen op wijzigingen als de racewagens te snel worden

* het Concorde Agreement van 1998 moet een flinke update krijgen, aangepast aan de eisen en noden van de teams

http://www.autosport.be/news/2009/06...IsErVanDeSport
Elk team mag een veto stellen? Zo kan je nooit een regel invoeren/veranderen, want ik ben heel goed in strategische beslissingen dus ik wil tankstops zeker behouden. Jij bent daar traag in dus jij wilt ze afschaffen.

Als de wagens te snel worden niet meer ingrijpen? De veiligheid gaat blijkbaar overboord voor de heren contructeurs. Krijgen we dan terug een situatie zoals met de skirts, waar het niet lang meer had geduurd voor de rijders niet meer in de wagens waren gestapt wegens fysiek niet meer te doen?

Het concorde argreement van 1998 telt dat niet tot 2012? Getekend is getekend. Ik kan ook morgen geen contract tekenen bij een werkgever en dan ineens beslissen dat het mij toch niet aanstaat. Als er echt iets instaat dat niet kan volgens de wet/reglementering moeten ze er maar een gerechterlijke procedure voor opstarten.

Reply With Quote