Quote:
Originally Posted by Mark
Het zijn heerlijke tijden wat niet wil zeggen dat het de beste tijden voor de autosport zijn. Sterker nog, een hoop mensen gaan afhaken en zie je nooit meer terug op het circuit of achter de buis. Klanten winnen is geen probleem, ze behouden is veel moeilijker.
Wat is (auto)sport? Een groep mensen die een sportieve uitdaging aangaan. Na afloop is er een winnaar en drinken we er nog eentje aan de bar. De huidige autosport, profvoetbal of tennis is gewoon zakendoen. In een omgeving waar honderden miljoenen omgaan kun je moeilijk spreken van iets onschuldigs zonder belangen. Politiek en intriges horen daar nu eenmaal bij.
|
Wel indien we autosport willen beperken tot een café sport .... een sportieve uitdaging en achteraf eentje drinken aan de BAR ... Ik denk dat hier mogelijkheden voldoende voor zijn. Net als overigens in het tennis of in het voetbal.
Indien we het echter hebben over de
- champions league
- WTA/ATP tour
- formule 1
dan moeten we dit kunnen behouden als topsport.
Of met de volgende uitspraak van Flavio
Quote:
I believe FOTA is strong, we want a championship with the best teams in the world, the best drivers in the world, and want the people in F1 who have the knowledge of being in F1, not GP3 or GP4.
|
Want met alle respect voor de voorgestelde nieuwe entrants ... Er lijken me weinig in staat om het niveau van de huidige F1 te leveren. Laat de GP3 of GP4 dan maar de plaats zijn waar privateers kunnen spelen en er op hun niveau een knappe koers van maken. In het voetbal zou het ondenkbaar zijn dat FC lentezonen in aanmerking zou komen voor de champions league en de UEFA de regels dusdanig zou veranderen (handbal ipv voetbal) dat ze zelfs nog kans zouden maken om te winnen.