View Single Post
  #10  
Old 30-06-2009, 23:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als ik tijd vind, zal ik al mijn foto's van mijn Escort Wip eens terug opladen (is nog van voor de domein naam switch). Wellicht dat die je wat kan helpen in het omzeilen van de valkuilen.

Om je een idee te geven. Ik was aan deze kit begonnen tijdens een beursdeelname. Doos nog niet open gehad, en dacht dat ik de kas die namiddag wel opgeschuurd zou krijgen. Mooi niet! Ik weet nog dat ik die ganse namiddag alleen al zoet geweest ben met de kofferklep en dat die toen al redelijk was, maar nog niet naar mijn zin. De kofferklep is alleen goed te krijgen door te schuren, te schuren en nog eens te schuren. Putty gebruiken om te egaliseren hielp niet. Ook de C stijl heeft aandacht nodig en ondanks het feit dat de motorkap er belabberd uitziet, zal je wel zien dat die nog meevalt. Zeker in vergelijking met de achterkant. De beste optie, de gulden middeweg, is de motorkap gewoon toekleven. Immers, als je de motorkap wil openlaten, ben je nog verder van huis en moeten er nog meer aanpassingen gebeuren. De ruimte voor de koplampen, de aansluitingen van de kas met het chassis enz. enz. Die moeite heb ik mezelf toen bespaard, mede ook omdat het in mijn geval een klantemodel betrof.

Als je je tijd neemt en de moed kan opbrengen om vol te houden én niet té ver te willen gaan in je detaillering, dan kan je hier een pracht model uit bouwen. Modelbouw met de grote "M" heet dat dan.

Good luck matey!
Reply With Quote