View Single Post
Old 02-07-2009, 10:27
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

Peugeot 306 maxi - Monte-Carlo 1996 - Delecour/Grataloup - Renaissance - 1/24

Nadat ik zei dat de modena een vluge build zal zijn zal deze misschien wel heel lang gaan duren...

Het gaat dus om de Peugeot 306 maxi 1996 Monte-Carlo. Kit is van Renaissance. Dus dit word mijn eerste resin kit dat ik ga maken .
Alles moet dus direct goed zijn want remolie is hier geen optie!! Ik heb dit trouwens altijd één van de mooiste kit cars gevonden.

Je kan de gebroers Panizzi maken, Delecour- Grataloup of Chatriot - Savagnoni.

De Monte Carlo 1996 Werd niet opgenomen in het WK rally . Wel in het WK voor de F2 (voorwielaandrijving) categorie. Maar er kwamen wel heel wat gr.A auto's aan de start .
Delecour werd in deze rally 2de en was de enige in de top 8 met een F2 (voorwielaandrijver).
Voor mij een hele prestatie wat hij daar neerzette en dus was mijn keuze rap gemaakt dat ik Delecour zou nemen.

Het gaat om deze wagen :

Onderdelen:

body : Ik heb deze kit van HF-Integrale overgekocht en was al in wit gespoten en heb dus heel de body terug afgeschuurd.Ik zag trouwens in de zoekfuntie dat hij er indertijd ook een Wip was mee gestart. Deze auto gaat dus zijn 2de leven tegemoet en zal hem proberen aan de praat te krijgen

decals : Vooral de lange blauwe streep met het nummer er ook aan word een heel lastige decal, ook mede door de grote wielkasverbredingen.

Het is dus voor mij allemaal nieuw om PE aan resin te lijmen enzo maar dit lukte me toch al goed. Bevesteging voor spoiler.

Spoiler in elkaar gelijmd.

Maar dan een versschrikkelijke ontdekking: De banden zagen er niet uit .

Na het shuren nog erger:

Ik moest dus opzoek in de parts doos naar andere banden , Ik vond er van Tamiya de gekende rally banden voor asfalt . Deze waren weliswaar te groot voor deze velgen. Ik moest dus de band middendoos snijden een stuk uithalen en weer tegen elkaar lijmen.

Last edited by VSB; 02-07-2009 at 10:30.
Reply With Quote