View Single Post
Old 04-07-2009, 22:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb er de voorkeur aan gegeven de matten eerst mooi op hun plaats te lijmen alvorens ze te schilderen. Ook dat werkje is ondertussen trouwens gebeurd, maar de verf is nog te nat om een mooie foto te maken. Dat wordt iets voor morgen...
...Of enkele dagen later

Hier zie je de matten, geschilderd en gedrybrusht. Ook de handrem en de versnellingspook zijn reeds geschilderd en aangebracht. Bemerk ook de korte einden van de veiligheidsgordels die ik toegevoegd heb. Hierover zo direct meer.

Op deze foto zie je wat ik bedoel. De Buggy zal in de jaren '60 wellicht geen gordels gehad hebben, maar dezelfde eigenaar die vooraan slicks verkiest boven profielbanden, vond het toch iets te tricky om zonder gordels rond te rijden. Dus heb ik ze gescratcht, ook al om de eentonigheid van de stoelen te breken. Met een stukje zelfklevende tape van een rol die voldoende is om mijn ganse leven gordels van de maken, en wat foto-ets overschotjes heb ik een oprolgordel gemodelleerd. Om het cilindervormig deel na te bootsen waarop de gordel oprolt, heb ik een stuk plastic rod gebruikt.

Achteraan werden de matten voorzien van "knippers" om ze aan de metalen beugels mee te bevestigen. Deze knippers werden gemaakt met de punch 'n die set. Bemerk ook de pedalen die geschilderd, gedrybrusht en gemonteerd werden.

Als totaalbeeld geeft dat zoiets als deze foto. Het begint zowaar al ergens op te gelijken

En met de body erop gedryfit ziet de Buggy er nu als volgt uit. Ik heb de onderzijde en binnenkant van de "badkuip" matzwart gespoten met acryl, omdat dit destijds de gewoonte was en omdat mijn referentiemodel er ook zo uitziet. Het geeft de vloeiende lijn van de bovenzijde van de kuip een mooiere aflijning vind ik.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_22.JPG
Views:	1750
Size:	883.5 KB
ID:	14337   Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_23.JPG
Views:	1545
Size:	838.6 KB
ID:	14338   Click image for larger version

Name:	1969_vw_buggy_24.JPG