Bij gebrek aan andere kandidaten tot dusver, zou ik ook voor Vatanen kiezen. Laat ons hopen dat, mocht hij verkozen worden, hij voor meer evenwicht tussen de verschillende disciplines van de autosport zorgt. Nu, gezien de ervaring van Todt in zowel rally, prototypes als Formule 1, zou hij in theorie ook in staat moeten zijn om dat evenwicht suksesvol na te streven.
Het nadeel waar Todt moet tegen opboksen is de naam van zijn laatste werkgever, men gaat hem immers nooit als onbevooroordeeld beschouwen na alle schertsvertoningen van de afgelopen jaren. Het feit dat hij voorgedragen wordt door uittredend voorzitter Max wekt daarbij nog een beetje extra argwaan. Het vermoeden doet de ronde dat in geval Todt verkozen wordt, hij de Mosleyvazallen grotendeels ongemoeid zal laten, waardoor de invloed van Max nog lange tijd aanwezig zal blijven. Het is misschien wel hoog dat dat er door die ganse FIA club een frissere wind gaat waaien.
Een limiet invoeren op het aantal ambtstermijnen is wellicht ook geen slecht idee, we hebben immers al te lang met de grillen van de heren Balestre en Mosley opgescheept gezeten. Ik volg de Formule 1 ruim 38 jaar en in die tijd kan ik me slechts twee (FISA)FIA voorzitters herinneren, dat kan nooit gezond zijn