Quote:
Originally Posted by jonckers
hoi VSB,
de raamrubbers zien er echt heel mooi uit(zoals de rest van de auto trouwens) maar hoe krijg jij de plakband er zo mooi rond????? dat lukt mij dus niet, welke plakband gebreuk jij?
joris
|
Oefening baart kunst zou ik zeggen!!
Ik gebruik de Tamiya afplak tape. Plak de tape op het te af te plakken gedeeltje, Bv. voor raamrubbers plak ik de ene helft op de body (dus niet op de raamrubber) dan neem ik een tandenstoker en ga aan de kant van de body in de inkeping van de raamrubber en dan pas word de andere helft op de raamrubber geplakt . ( Als je uw plakband op raamrubber en body tegelijkertijd plakt en dan gaat indeuken met tandenstoker ga je uw plakband uitrekken zodat het niet sterk meer is en kan scheuren). Dan met vlijmscherp mes in de inkeping uitsnijden. Zo doe ik het en heb ervaren dat dit een goede medthode voor me is . Ik ben ervan overtuigd dat iedereen daar wel zijn eigen weg in geeft. Ik zie het gewoon als een ''van buiten naar binnen'' toepassing
Je ziet op de foto's dat ik eigenlijk ook gebruik maak van BMF voor als de inkeping niet goed zichtbaar is dan als je tape gebruikt ( BMF=een iets fijner materiaal die oneffenheden zonder problemen opspoort en waar je heel mooi kunt uitsnijden, Word eigenelijk gebruikt om bv. chrome raamlijsten te bekomen)