Quote:
Originally Posted by Guido
De grootheidswaanzin heeft BMW uiteindelijk genekt. We verdubbelen de staf gewoon en de resultaten zullen wel komen, is niet het recept dat je wereldkampioen zal maken. Net als bij Honda, die ook dachten dat ze het alleen konden redden, is het misgegaan. De resultaten blijven immers uit. BMW bengelt, net als Honda vorig seizoen, steevast helemaal achteraan. En dus "past de F1 niet meer in onze strategie". Dooh!
Indien de BMWs dit jaar mee vooraan hadden gestreden, was deze beslissing allicht niet gevallen.
|
Hun grootheidswaanzin was kleiner dan die van Honda. Vergelijk de resultaten maar van beiden:
Honda
BMW Sauber
BMW haalde betere resultaten dan Honda in de afgelopen jaren. Dat het dit jaar minder is, is waar. En dat heeft meegespeeld in de beslissing om te stoppen, aldus een BMW managementlid.
Jammer dat Heidfeld en Kubica nu zonder zitje vallen voor 2010. Het zijn beiden goede piloten en ik hoop dat ze kunnen starten in een ander team.
Er zou trouwens ook sprake zijn om, vanaf 2010, per team 3 wagens te laten racen om zo het veld groter te maken. Als ze dat doen, vind ik dat ze ook privateers met 1 wagen (mogelijk zelfs een "Jahreswagen") moeten toelaten en hen in een apart kampioenschap laten rijden. Een mix tussen DTM en WTCC, maar dan met F1 wagens