View Single Post
Old 30-07-2009, 00:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Honda S-MX Lowdown - Tamiya - 1/24 - 24179

We zijn al over de helft van de periode tussen 2 eindejaarstombola's, dus hoogste tijd dat ik me voor dit jaar een joker bij elkaar ga bouwen. Vorig jaar kwam ik immers met deze kit weer naar huis en alhoewel ik hem een tijdje te koop het aangeboden - niemand wil dit ding - heb ik toch maar besloten om hem te bouwen. Reden? Nog eens een echte OOB bouwen en me weer op gang trekken op 1/24ste na het decal debacle met de 206 WRC. (Guido en het decallen van Peugeot WRC's is precies iets wat niet zo goed samengaat).

De beschrijving van de kit heb ik, zoals het hoort, neergezet in onze rubriek: Kit review: Honda S-MX Lowdown - Tamiya - 1/24 - 24179 Hierdoor kan ik in deze thread onmiddellijk beginnen met bouwen.

Naar goede gewoonte laten we het plan even terzijde liggen en gaan we eerst met de carrosserie van start. Wat jullie hier zien, is het resultaat van Stap 1 tem Stap 6 uit: Guido's 22 stappen plan. met als extra dat ik de paneellijnen eerst uitgekrast heb.

Dus: gietnaden weggeschuurd, eerste grondlaag gespoten, opgeschuurd, 2de grondlaag gespoten en opnieuw opgeschuurd. De kas zou nu moeten klaar zijn om gespoten te worden, maar na het nemen van de foto, zie ik dat er net boven de achterste klink nog niet alles 100% is. Zal ik terug wat moeten bijschuren en zien waar ik dan uitkom. Of er al dan niet nog wat primer over heen zal moeten.

We zijn weer eens vertrokken. Wordt vervolgd.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Honda_SM-X_Lowdown_10.jpg
Views:	890
Size:	212.3 KB
ID:	14489  

Last edited by Guido; 30-07-2009 at 00:44.
Reply With Quote