Quote:
Originally Posted by Superdiesel
Dat eten heb ik weinig sympathie voor. Op elke ander werkddag moeten ze ook zelf hun bookes meebrengen.
|
Pas op, je moet geen sympathie krijgen maar :
Je moet weten waarover je spreekt hé... Het politiestatuut voorziet voor politieagenten met een permanentiedienst een maaltijdvergoeding indien er wordt gewerkt tijdens bepaalde uren. Dit heeft financiële voordelen voor de agenten maar heeft ook nadelen. Bvb als de agent aan het eten is en zich in zulk statuut bevindt, kan hij opgeroepen worden tijdens zijn lunchpauze en zijn maaltijd kan laten staan. Maw je bent dus nooit zeker van een lunchpauze en daarvoor krijg je een vergoeding. Als je nu je boterhammetjes moet laten staan, is dit niet zo erg. Een warme (niet terug opwarmbare maaltijd) kan je in de vuilbak kieperen.
Je krijgt geen maaltijdvergoeding indien je een maaltijd ter beschikking wordt gesteld. Er is echter niet (helemaal) bepaald wat deze maaltijd moet zijn. Dus of je nu bullshit voorgeschoteld krijgt of een rijkelijk buffet ... weg maaltijdvergoeding...
Dus Francorchamps kennende werd er in het verleden een maaltijd beloofd maar niet gegeven. Mogelijk (ik herhaal mogelijk) gevolg : geen eten noch maaltijdvergoeding....
Versta me niet verkeerd hé : ik ga ook niet akkoord met de stakingsaanzegging....
C U