View Single Post
Old 12-08-2009, 22:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Doc View Post
Je geeft zelf al aan waar het probleem ligt. Ik wacht ongeveer 24u tussen iedere laag.
Een ganse 24u wachten na een eerste fijn laagje (je ziet de body er nog door) is niet echt nodig. Primer heeft immers als eigenschap dat ie redelijk snel uit/door -droogt.

Wat wel kan, is dat de 2de laag gewoon veel te dik is gezet. Voor grondlaag geldt immers dat je beter met meerdere kleine lagen opbouwt dan alles proberen in 1 à 2 gedekt te krijgen. Spreken we ons hier tegen? Toch niet. "In principe" zijn 2 lagen voldoende, maar afhankelijk van de kleur van de plastiek, zou het mogelijk kunnen zijn dat je 3 laagjes moet leggen.

Gezien het echter om primer gaat, is er hier absoluut geen man overboord. Je kan de gebieden waar je de barstjes ziet gewoon weer opschuren (met water) en eventueel weer wat primer bijzetten.

Functies van primer zijn immers (in volgorde van belangrijkheid):
- preparatielaag voor de uiteindelijke verf
- het vergemakkelijken van controle op schuur- en andere fouten
- opvullen van kleine krasjes in de plastiek.

Noot in de marge. Na het afspoelen van het gewassen en ontvette model geef je aan dat je 1 uur gewacht hebt. Ik mag veronderstellen dat je eerst het model gedroogd hebt met keukenrol of iets dergelijks. 1 uur lijkt me wat riskant om gewoon te laten drogen. Water druft al eens in de hoekjes blijven zitten en daar pakt de primer dan niet.

Reply With Quote