View Single Post
Old 11-11-2009, 21:50
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

De rolkooi is klaar. Waar ik het meeste schrik voor had bleek uiteindelijk nogal mee te vallen.
Het plan was om de rolkooi in messing buis te maken en te solderen met 'white metal', maar omdat de buisjes na 3 weken nog altijd niet binnen zijn is het styrene geworden, iets minder vormvast, maar als je dat weet kan je daar ook omheen werken.

Op de planning stond vandaag enkele PE deeltjes maken. De houder voor de versnellingspook en de turbodruk regelaar (één deeltje), de regelinrichting voor de stabilisator stangen en de stoppen voor het koelwater reservoir zijn zowat de enige PE delen die ik voor het interieur moet bijmaken. De rest zal uit diverse zaken gescratched worden.

Voor het etsen heb ik toch alle registers moeten opentrekken en enkele nieuwe zaken moeten proberen. Etsen tot op 0,5mm had ik onder de knie, maar hier moeten toch zaken van 0,2 tot 0,3mm gemaakt worden zoals de profieldelen van de koelwaterstoppen. Deze zijn te zien boven de '8' op de meetlat (onderzijde meetlat is iedere maatlijn 1mm, bovenzijde is iedere maatlijn 0,5mm).
Rechts van de koelwater stoppen zijn de slotvangers voor de deuren gelokaliseerd en bovenaan zijn er nog enkele koelroosters, maar deze zijn niet goed en zullen dus nog een keer gemaakt moeten worden.

De PE houder voor de versnellingspook werd geplooid en reeds gemonteerd. Een dry-fit van het interieur ziet er op dit moment als volgt uit:

Alle PE delen die tot nu toe in het interieur gemonteerd worden moeten mee in alu gespoten worden. Het plan is om hiervoor Alclad te gebruiken, maar misschien krijg ik nog wel een andere ingeving om gepolished aluminium te simuleren.

Wordt vervolgd ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0126.jpg
Views:	664
Size:	62.4 KB
ID:	15504   Click image for larger version

Name:	IMG_0124.jpg
Views:	659
Size:	74.1 KB
ID:	15505   Click image for larger version

Name:	IMG_0129.jpg