View Single Post
Old 15-11-2009, 11:58
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Chassis

De basis werken aan het chassis zijn bijna klaar. Toen ik een laatste inspectieronde op de referentiefoto's uitvoerde viel het me op dat de rolkooistructuur niet klopte. Er ontbrak nog een deel, dat moeilijk te zien was op de referentie foto's, dus zijn we maar verder naar betere foto's gaan zoeken.
Uiteindelijk blijkt dat deze auto achteraan een dubbele rolkooi had omdat de rolkooi ook echt als chassis diende. Dat deel werd dus achteraan bijgebouwd (het witte gedeelte achteraan).

Het chassis en de rolkooi stonden dus toen al in primer om ook de eventuele fouten te controleren.

Vervolgens werd de hele handel gemaskeerd. Op deze kleine schaal brengen enkel vloeibare 'masking' producten een uitkomst. Ik heb eens een andere versie getest (tot mijn grote spijt) en dat heeft me heel wat meer werk gekost. Maskol is namelijk een zeer rekbaar goedje dat toch goed hecht, en voor grote oppervlakken perfect, maar voor de kleine hoekjes hier ... niet geschikt. Een uur opkuisen en alles weghalen met scalpel en tandenstoker was de boodschap.
Maar goed, eerst de masking aangebracht ...

Dan de boel zwart gespoten omdat de achterzijde sowieso zwart is en omdat het alu van Alclad een zwarte ondergrond nodig heeft om beter tot zijn recht te komen.

Daarna werd de achterzijde, die zwart moet blijven, ook nog eens afgeplakt en dan werd de buizenstructuur aluminium gespoten.
Tenslotte, na het verwijderen van de masking, een subtiele wash die enkel dient om diepte aan te brengen.

Nu kan het afwerken van het interieur stilaan beginnen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rolkooi in primer.jpg
Views:	562
Size:	23.6 KB
ID:	15556   Click image for larger version

Name:	chassis in primer.jpg
Views:	568
Size:	33.0 KB
ID:	15557   Click image for larger version

Name:	chassis met maskol.jpg
Views:	554