View Single Post
Old 22-11-2009, 09:30
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Het interieur ligt even stil. De volgende stap wordt de stoel. De kit stoel is naar de gewone 1/43 maatstaf, dus niet goed genoeg .
De bedoeling is om de stoel vacuüm te vormen, maar dan moet er eerst een mal gemaakt worden. Vermits de PC van mijn CNC frees even in herstelling is zal dat even moeten wachten!

We zijn dus verder gegaan met de carrosserie. Een eerste stap was het openen van de luchthappers in de 'C-stijl'. Raar maar waar, deze correctie heb ik op geen enkele kit terug gevonden, zelfs niet op de 1/24 van Tamiya. Ofwel omdat het zeer slecht zichtbaar is op foto's omdat dat gedeelte op de echte auto in mat-zwart gespoten is, ofwel omdat het moeilijk te maken is op een spuitgiet carrosserie.
In ieder geval ... de luchthapper op mijn versie is er! Met een klein freesje en zeer hoog toerental heb ik deze uitgefreesd. Het hoge toerental zorgt ervoor dat de frees niet onverwachts in de resin inhapt en je een mooi glad oppervlak krijgt.

Daarna was het de beurt aan het rooster voor het motor compartiment. De vorm van de kitversie is totaal verkeerd. Het gat in de carrosserie werd aangepast, maar dat betekent ook dat ik dus een nieuw rooster zal moeten maken!

Oude versie ...

... gecorrigeerde versie

Doordat de bovenzijde nu recht is is het gat in de motorkap nu te groot, dus de onderzijde zal terug kleiner gemaakt worden.
Wordt vervolgd ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0182.jpg
Views:	762
Size:	27.3 KB
ID:	15586   Click image for larger version

Name:	IMG_0183.jpg
Views:	770
Size:	25.3 KB
ID:	15587   Click image for larger version

Name:	IMG_0186.jpg