Het is misschien wat stil geweest maar vandaag nog eens de kans gehad om enkele uurtjes te plekken.
Eerst en vooral de wielen. De hoofdreden waarom ik de versie van LeMans ga maken is dat dan de velgen de fluo wieldeksels kunnen hebben, iets dat in de andere races niet altijd aanwezig was. Ook zullen er waarschijnlijk nog 2 verstralers op het kofferdeksel komen, maar daarover later meer.
Zoals al dikwijls besproken is op de meetings en iedereen die al eens 1/43 gebouwd heeft kent het probleem ... banden die na een tijdje barsten, daarom heb ik de originele rubberen kit banden vervangen door resin delen die ik zelf gedraaid heb (helaas geen beelden).
Daarna werden de alu velgjes in de banden gemonteerd en alles matt zwart gespoten. De sticker map bracht dan nog 4 'Dunlop' stickertjes naar boven (want die ontbreken in de kit) en rode Daco zorgde voor een perfecte setting.
Ik vond de gele letters echter te fel in vergelijking met de referentie foto's dus heb ik ze met smoke donkerder gemaakt. De smoke blinkt, maar als alles nu droog is zal het afgeseald worden met een matte vernis. Ik schuurde ook reeds de platte vlakken in de banden zodat alles mooi realistisch op z'n wieltjes staat.
Vervolgens de PE roosters. Na het vele schuren en controleren heb ik besloten eerst de lamellen te kantelen waarna ik alles in witte primer gespoten heb.
Eerst dacht ik het kantelen als laatste te doen, maar dan bestaat er kans dat de lak barst, dus dat gaat mooi niet door. Zo ziet het er nu uit.
Al bij al ben ik redelijk tevreden over het resultaat.
Ook de nacaduct op het linker achter spatbord werd aangepakt. Om het een meer realistische look te geven werd ze uitgefreesd en met een dun PE plaatje terug afgedekt waardoor er een echte holle ruimte ontstaat aan de binnenkant.
Als alles nu goed droog is wordt het wit gespoten. Dit is het Porsche wit dat voor die jaren gebruikt werd en is iets donkerder dan de primer.