WTCC mag haar WK status behouden van de FIA ondanks het niet voldoen aan de minimale eis van 4 fabrikanten, zo valt te lezen in de Autosport van afgelopen week.
Misschien moet het WTCC zich volledig gaan richten op privateers i.p.v. fabrikanten? De massale uittocht uit het WTCC heeft enerzijds met de Credit Crunch te maken, anderzijds misschien ook weer niet. De FIA wil de kosten gaan beheersen en daarom komt er een eenheidsreglement. M.a.w. iedereen gaat met dezelfde motor rijden. Nu hebben BMW en Seat weinig commercieel belang bij een eenheidsmotor. Dus die trekken de stekker eruit. Het rijden met een "FIA gedraocht" i.p.v. een eigen motor geeft weinig uidaging voor een ingenieur c.q. fabrikant.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|