Enfin, maakt niet zoveel uit, want ik begin nu aan het chassis. En omdat ik liefst werk van onder naar boven, begin ik met het pedalen gedeelte van de piloot. In de kit zit een foto-ets voetensteuntje dat links van de pedalen gekleefd moet worden en dat de werkelijkheid vrij goed benadert. De steun met het gaspedaal echter is slechts een zéér vereenvoudigde versie van wat ik op de referentiefoto's kan zien. De steun is veel te klein, is niet geperforeerd, en ook het gaspedaal is te eenvoudig van vorm en niet geperforeerd. Omdat ik het niet zag zitten om foto-ets metaal te gaan bewerken met mijn punch 'n die setje, en omdat de steun toch te klein was, beslis ik dus om het onderdeel te gaan scratchen van aluminium sheet. De maat wordt genomen en de nodige gaten worden gepuncht. Ook de gaten waardoor de rem- en ontkoppelingspedalen moeten steken worden uitgesneden. De kit voorziet wel in foto-ets pedalen hiervoor, maar ze bezitten een recht steuntje dat volgens het plan langs de bovenzijde aan de onderkant van het dashbord moeten gekleefd worden. Dit is allemaal niet zoals het hoort, en omdat deze Porsche met open deur gebouwd wordt vind ik het belangrijk genoeg om dit allemaal te gaan aanpassen.
Eens de nieuwe steun voorzien is van alle gaten wordt hij geplooid in de juiste hoek. Daarna maak ik een nieuw gaspedaal dat ook voorzien wordt van een lipje dat naar achter geplooid wordt en 5 perforaties. Daarna wordt het aan de steun gekleefd. De twee andere pedalen worden losgesneden van hun foutieve steunen en omdat de nieuwe steunen de nodige dikte moeten hebben worden ze gemaakt van plastic sheet ipv aluminium sheet. Ze krijgen de juiste lengte zodat ze mooi door de voorziene uitsparingen in de voetensteun zullen steken.
Ik heb eens een foto gemaakt van het voeteneind zoals het er zou uitgezien hebben met de Renaissance onderdelen, waarbij de rem- en ontkoppelingspedalen dus onderaan het dashbord zouden bevestigd zitten,...
... en zoals het er zal uitzien met de aangepaste onderdelen, waarbij de twee pedalen door de uitsparingen zullen steken, bevestigd aan de vloer.
Ik ben tevreden over deze verbetering, en dat motiveert me om op hetzelfde elan verder te gaan
Wordt vervolgd!