View Single Post
Old 07-02-2010, 00:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Na het verwijderen van alle details van het dashbord en het uitboren van gaatjes op de plaatsen waar iets gestaan had, heb ik met wat plastic sheet 3 gleufjes gemaakt met een scalpel en dat plaatje op de plaats gekleefd van de verwarmingsbediening. Daar waar het verluchtingsrooster zat heb ik dichtgekleefd en ook 2 gaatjes geboord: ik ga TvD's raad opvolgen en er een noodstop zetten, temeer daar de Porsche er langs de buitenzijde geen heeft op de plaats waar er volgens Renaissance wel een zou moeten geplaatst worden, naast de ruitenwissers dus.

Tussen de vorige foto en de volgende zitten heel wat dagen en uren werk. Ik vond niet direct een goede foto die als leidraad kon dienen, dus liet ik de fantasie maar een beetje de vrije teugel. De Wet van Murphy zorgt er dan natuurlijk voor dat ik uitgerekend op het moment dat het dashbord klaar is, enkele referentiefoto's kan bemachtigen, me vriendelijk aangeboden door BigAttack. Nu ja, zelfs die foto's stammen niet uit 1985, dus een echte zuivere vergelijkingsbasis is er niet. De foto's zullen trouwens zeker nog kunnen dienen om andere details van het interieur na te bouwen, en ik heb zeker niet mijn laatste Porsche gebouwd, dus... En gelukkig had mijn fantasie nu ook weer niet zo'n proporties aangenomen dat het ineens een dashbord van een ruimteschip leek natuurlijk...

Dit heb ik ervan gemaakt:

De radio zat ook in de kit trouwens, alleen de kabel heb ik toegevoegd. Voor de rest zijn alle schakelaars en knopjes vervangen door mishmash. De meters werden afgedekt met epoxylijm, het stuur kreeg een stiknaad aangemeten, en na alle schilderwerken werd het dashbord gedrybrusht.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_73.JPG
Views:	1576
Size:	757.0 KB
ID:	16732   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_74.JPG
Views:	1550
Size:	812.1 KB
ID:	16733   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_75.JPG
Views:	1583