View Single Post
Old 07-02-2010, 00:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Daarmee is het voornaamste van het interieur afgewerkt, maar vooraleer alles in de cockpit ingebouwd wordt en het chassis op de kas gevezen wordt, moet de motor ook nog gebouwd worden.

Het blok is één blok gegoten resin met wat losse details, ook in resin. Maar wat mij betreft een beetje TE los, want één van de zes carburators ontbreekt in de kit (daar waar het vraagteken staat). Eerst leek het nog een gat waarin een aparte carburator moest komen (alhoewel ik daar de zin niet van begreep) maar neen hoor, de carburator is er gewoon niet bij. Dat wordt weer zelf bouwen dus. Maar dat is niet alles: ook de poulies en de aandrijfriem zijn grotendeels voor de prullenmand, zodat ik ze zelf gemaakt heb van aluminium en reepjes masking tape voor de riem (vooraan op de foto). Achteraan werden ook heel wat onderdelen weggegooid en vervangen door aluminium en/of plastic sheet. De plaats waar de bougiekabels in aangebracht moeten worden tenslotte, is uitgeboord.

Zelfde verhaal bij de foto van de achterzijde van het motorblok.

Aan de onderzijde moest het centrale deel van de motor voorzien worden van stootstangen uit plastic rod omdat de resin waardeloos was. De uitlaten werden ook intensief opgekuist om te passen in hun ligplaats.

Links op de foto zie je de zelfgemaakte carburator, in het midden de stroomverdeelkap die eveneens uitgeboord werd om de bougiekabels toe te laten, en rechts de zelfgemaakte bobijn omdat er met het resin onderdeel niets aan te vangen was. Ik heb er ter illustratie eens de maat bijgezet, dan heb je een idee van de afmetingen.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_77.JPG
Views:	1382
Size:	813.1 KB
ID:	16736   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_78.JPG
Views:	1394
Size:	824.3 KB
ID:	16737   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_79.JPG
Views:	1388
Size:	951.2 KB
ID:	16738   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_80.JPG
Views:	1338
Size:	873.7 KB
ID:	16739  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 07-02-2010 at 00:42.
Reply With Quote