View Single Post
Old 11-03-2010, 11:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Interessante foto met leuke details zoals daar zijn, de gigantische antennevoet, maar ook, en vooral, de lederen riempjes waarmee de koffer wordt dichtgehouden... Is dat een centrale uitlaat die ik daar meen te zien in het midden? En verder valt het ook op dat op deze foto precies geen "spankabels" te zien zijn die van de antenne naar het dak lopen, terwijl die op de actiefoto's bovenaan wel te zien zijn.

Wat jammer is, is dat de C-stijl achteraan precies wel heel erg bol staat bij dit model.
De antennevoet wordt zeker gemodelleerd. Het model is echter zo ontworpen dat de plaats waar de voet bevestigd wordt op een stuk van de achterruit terecht komt, wat matzwart geschilderd moet worden. De spankabels zijn hier inderdaad niet te zien, maar ik ga ervan uit dat dat komt omdat het hier bij de start in Europa nog niet echt nodig was, en dat er bij de ritten in Afrika wel nood was aan spankabels. Ik vraag me trouwens af waar die ergens aan het dak bevestigd werden, ik zie nergens precies de aanhechtingspunten.

De lederen riempjes komen er zeker ook op (ook vooraan trouwens).

De uitlaat, daar ben ik nog niet uit hoe die moet lopen. Veel foto's zijn er niet beschikbaar; de enige die ik kan vinden staan op de site van Jacky Ickx.

Wat de C-stijl betreft, dat had ik ook al gezien, maar als ik de stijlen een beetje zou naar buiten buigen (wat wel kan) creëer ik natuurlijk gewoon een opening tussen de C-stijl en de ruit, die uit één geheel bestaat. Dus verkies ik om het zo te laten. Het is dan ook 'maar' een 1/43 modelletje uit een grote collectie eh. Hier en daar een erreurke kan niet zo'n kwaad

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote