Gert,
Ik weet dat het nogal fors lijkt, dit is echter bedoeld. Als de luchtinlaat op de motorkap wordt gelijmd, heeft het een hoek ten opzichte van de motorkap van bijna 90 graden. Dit is onrealistisch.
Ik breng onverdund Alabastine autoplamuur aan, meer dan ik nodig heb. Maar dit geeft me de vrijheid om een vloeiende lijn te creeëren, die anders niet kan bestaan.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de linker en rechter zij-vleugel voor; gebruik ik echter weer minimalistisch plamuur, dit is eigenlijk om te kijken hoeveel er nog moet worden bijgeschuurd, eer de plastic delen goed op elkaar sluiten.
Omdat het plamuur zo dik is, begin ik te schuren met 400. Zodra ik de lijnen naar tevredenheid heb geschapen, ga ik over op 600 en kijk dan of er nog bij moet worden gevuld. Na het bijvullen is het weer 600 en voordat de primer er op gaat, schuur ik hem nog eenmaal met 1000.
De primer wordt met de airbrush gespoten, dus elke kras is dan nog te zien. Als de primer er naar tevredenheid op zit; schuur ik de primer op met 1200 en ga ik over op de kleur zelf.
En ik deel jouw mening; het schuren en polijsten is het meest vervelende in modelbouwen
|