View Single Post
Old 02-06-2010, 14:27
Aerodyne's Avatar
Aerodyne Aerodyne is offline
De Paddock Rookie

Vandaag een dagje thuis, de kriebels waren er en de dremel lag binnen handbereik..............
Zo zag de bodemplaat er origineel uit. In mijn enthousiasme was ik een fotoke vergeten te nemen voor de werkzaamheden maar dit is toch dezelfde (en deze laat ik in het zakje zitten moest er onverhoopt nog een liefhebber opdagen voor de Alpina).

Na wat drastisch gedremel

Achtersteven ingekort en tank weggehaald.
Doordat de Coupé body smaller en lager is dan een 4deurs, moest ik de bovenkant van de binnenvoorspatborden (van onder op de foto) wegsnijden en ze alle 4 smaller maken.
Een eerste dryfit

Opzij ziet het er zo uit

Zoals je ziet zijn ook de wieluitsnijdingen groter gemaakt (het "opstaande" lipje is ruim weggesneden).

Bart, ik denk dat ik de motor toch vooraan laat liggen hoor. Er zijn verschillende categorieën en ik kan best aannemen dat bij de topklasse de motor achteraan of centraal ligt (ik herinner me nog een 2PK met Rover V8 motor achteraan), maar dit is een fantasieprojektje en als de motor zichtbaar ligt moet ik hem nog gaan bekabelen ook. Ik denk dat in dit "uitspattinkje" al met al toch nog meer werk gaat kruipen dan vooraf gepland.
Reply With Quote