Ik heb de rolkooi vandaag wat opgeschuurd, en heb zo bij mezelf gedacht dat het vooraan (in het echt dan) wel eens zou kunnen omslaan bij een rol. Niet dat ik het op het model zou kunnen forceren (ja, met brute kracht kan alles natuurlijk), maar achteraan voelde het wel iets steviger aan met die schuine.
Nu de rolkooi op haar plaats staat kan ik beginnen met de kleinere prutsen in het interieur.
Want het laatste wat ik wilde was dat bv het dashbord of de radiateur in de weg hadden gestaan van de rolkooi.
Vandaag nog wat onderdelen bijeengesprokkeld: aan de rechterzijde komt in de "voetenzone" de batterij, die heb ik gerecupereerd uit de Escort van Burago.
Op dat verhoog van de passagierszetel komt de radiateur met een schroef erachter, die ben ik nog aan het zoeken, maar niet zo veel auto's blijken ook een echte radiateur te hebben.
Desnoods ga ik uit een slooptruck een kleintje versnijden.
Een kuipzetel heb ik ook wel nog ergens liggen.
Achteraan komt aan het dak ook nog een plaat met 3 rode achterlichten, die heb ik ook van de Escort gerecupereerd (moet ik wel nog versnijden).
Waar ik ook achter gekomen ben tijdens de laatste dagen: de achterasconstructie van de BMW zit aan het gietraam dat ik niet heb.
En omdat ik de doos van de Alpina B6 ongeschonden wil laten, ga ik de achterbrug van de Escort nemen en de cardanassen worden dan een beetje scratchen.
Maar hiermee wacht ik tot ik wielen gevonden heb, want weerom: eerst de wielen en dan de ophanging er tussen scratchen, en niet andersom en dan vaststellen dat de wielen te wijd gaan staan, dan kan ik de body gaan verbreden en daar heb ik geen zin in (het opzet was een lowbudget model te maken met hetgeen hier lag en wat in mijn koppie zat aan herinneringen, geen dure resin of foto-ets toestanden).
Ik zal nu een (of een paar) we(e)k(en) niet meer verder bouwen, volgend weekend zit ik in Gaydon (GB) en moet stilletjesaan een en ander beginnen inpakken om mee te nemen.
Ik hoop dat ik rap "noppenbanden" of zoiets zal vinden zodat ik verder kan.