View Single Post
Old 09-06-2010, 12:56
Cat-Seven's Avatar
Cat-Seven Cat-Seven is offline
De Paddock Rookie

@ Ottooke: Ik draai nu op Zolder lage 1:49's met hier en daar een enkele dip in de 1'48's. Dit met een straatwagen met ongeveer dezelfde vermogenverhouding als de R300's en rijdend zonder echt op de limiet te rijden (als je weet wat ik bedoel ... zodat ik 99.9% zeker ben dat ik nooit spin, de wagen echt uitbreekt of dat ik te veel curbs meeneem)

Dat is "maar" een goeie 3.5 seconden langzamer als de beste kwalificatie tijd van vorige week. 3.5 seconden is echter een eeuwigheid en tijd die zij vooral in de bochten moeten halen. Op 25 maart heb ik tesamen met een twintigtal van hun een BAT trackday op Zolder gedaan en toen bleek dat onze snelheden op de rechte stuken redelijk identiek waren. Qua rondetijden reed ik toen zowat 2/3de van het veld.

Ik denk niet dat hun rondetijd nog veel naar omlaag kan maar je klopt de nagel op de kop als je zegt dat ze het ciruit nog niet goed genoeg kennen om hier het Engelse spectakel te bieden. Ver weg zijn van huis en een beperkt budget zal hun ook wel wat kalmer gemaakt hebben ...

Brands leent zich volgens mij ook beter om gevechten te hebben als Zolder. Net zoals op Spa kan je je daar meer toeleggen op die laatste % doordat het circuit vloeiender is.

Allee, nu is het aan mij om te proberen om mijn vrouw haar straatauto korterbij die R300 tijd te brengen ...