View Single Post
Old 21-06-2010, 09:41
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik heb me ook geërgerd aan die lege tribunes. De races zelf waren in orde. De echte autosportliefhebber en Zolderkenner weet toch wel de leuke plekjes te vinden . Dus het WTCC mag zeker terugkeren.

Maar dan moeten ze in Zolder wel leren op een fatsoenlijke manier met hun toeschouwers om te gaan. Wat een gigantische blunder van de organisatie. Alles stond in het teken van de VIPs; op Jan Modaal werd weer als een stuk uitschot neergekeken. Terwijl er op de VIP-tribunes nauwelijks volk zat, was het op andere plaatsen rond het circuit vechten en drummen voor een plaatsje.

Ik had medelijden met de medewerkers van het circuit die de toeschouwers van de tribunes moesten houden. Deze mensen hadden het er duidelijk zelf ook heel moeilijk mee. Ik dacht dat dit soort toestanden niet meer mogelijk was in 2010; maar in Zolder slagen ze er toch in om in één dag tijd de klok 30 jaar terug te draaien. Dit had een top-autosportweekend kunnen worden. Het werd echter volledig verknald door een organisatie die zichzelf weer volledig overgaf aan een spelletje VIP-kontlikkerij.

Ze leren het blijkbaar nooit in Zolder. Die VIPs hebben geen enkele interesse in de autosport, getuige de voor dat bekakte volkje exclusief gereserveerde tribunes die zelfs tijdens de races leeg stonden. Mooie TV-beelden en reclame voor Zolder! Die VIPs zijn zich het voorbije weekend in Zolder alleen maar tegoed komen doen aan gratis hapjes en drankjes; en volgend weekend zitten ze weer op een ander evenement dat hen buiten de catering niet interesseert. Die zien ze niet meer terug. De gewone toeschouwer die voor het eerst naar het circuit kwam helaas ook niet meer.
Reply With Quote