Hoeveel bezoekers zijn er nu geweest?
Het WTCC en F2 waren goed ook al waren er weinig tot geen spectaculaire klappers, je ziet in ieder geval coureurs die kunnen knallen. Af was ik gewoon toe aan een echte sprintwedstrijd op Zolder?

Seats was te doen maar de Maserati cup was traag en saai.
Lege tribunes? Vip-geneuzel en Jan Modaal die weer een trauma oploopt? Laten we voorop stellen dat zonder de fabrikanten en helaas bijbehorende VIPS er geen WTCC mogelijk is op Zolder. Ergens anders ook niet.
Dat Jan Modaal klaagt? Die klacht lijkt me gegrond als ik de commentaren lees, het bevestigd ook wat ik mijn ogen heb gezien. We zullen het toch niet allemaal fout hebben gezien?
Weet je wie er ook mag klagen? De VIP uiteraard! Ben je VIP mag je tegenover de pits zitten in een herriebak zonder achterliggende faciliteiten en mooi groot scherm tegenover je. Ja, dan blijf ik ook op mijn gat zitten achter de zoveelste prosecco in een of ander VIP-hospitality ergens achterop het circuit in een rommelige paddock. Wie hiervoor de verantwoordelijke is? CZ of het WTCC zelf? geen idee en maakt me geen bal uit. Jan Modaal klaagt, de VIP mag ook klagen. Het probleem van Jan Modaal lijkt me overigens redelijk makkelijk te tackelen. Door het waarschijnlijk goedwerkende scan-systeem weet je op elk moment van de dag welk soort zielen je in huis hebt. Althans, dat hebben ze mij altijd wijsgemaakt. Als je ziet dat een grote hoeveelheids VIPS niet binnen de poorten is dan kun je toch een gedeelte van de tribunes beschikbaar stellen? Kwestie van een flexibele en dynamische organisatie

En al heb je de VIPS binnen de poort, ze gaan nooit allemaal op de tribune zitten. Dat noemen we de gelijktijdigsheidsfactor. Op die manier kun je bijvoorbeeld 1.000 VIP tickets verkopen maar in werkelijkheid maar 400 of 500 plaatsen beschikbaar houden op de tribune. Weer 500 Jan Modaaltje die De Paddock niet opzoeken
Ik, simpel zieltje op 60 KM van Zolder, was gisteren in staat om binnen 10 minuten de gehele boel plat te leggen op enkele plaatsen. Zowel de live-uitzending als diverse VIP-hospitalities. Beveiliging in obstakel of persoon op de kritische punten? Nergens gezien! Dat vond ik nu het schokkende van dit weekend.
Event management? Het blijft een kunst en er zijn er maar zeer weinig die het echt beheersen.