Quote:
Originally Posted by JCE.72
En als ik dit lees is het wel duidelijk waar het bij KSO om gaat...
|
Er is op zich niks mis met het feit dat KSO kiest voor de VIPS.
Er is op zich ook niks mis het feit dat CZ niet meer dan een verhuurder is. Dat sluit bij het beleid aan. Focussen op de core-business.
Waar gaat het nu mijn inziens mis m.b.t. Jan Modaal? Als ik alles goed lees en begrijp heeft CZ (Verhuurder) simpelweg het circuit verhuurd aan KSO (Huurder). Het is aan de huurder wat hij doet met de belangen van Jan Modaal, daar kun je de Verhuurder eigenlijk niet op aankijken. Deze scheidslijn is voor Huurder en Verhuurder dan wel duidelijk, Jan Modaal ziet dit niet en hoeft dat ook eigenlijk ook niet zien. De beste man komt voor de autosport en niet voor het zakelijke geneuzel tussen Huurder en Verhuurder.
Alleen is het feit dat Jan Modaal altijd zijn gevoelens (positief of negatief) zal reflecteren op de Verhuurder. Hij ziet het circuit nu eenmaal als een geheel en heeft geen notie van het feit dat KSO wellicht de kwade hond in het geheel is. Hij zal alleen maar denken: "wat een bende hier, ik kom hier nooit meer terug". Dat heeft voor de verhuurder dan weer gevolgen dat andere evenenementen wellicht minder bezocht gaan worden, waar wellicht de rol van de Verhuurder net even anders ligt.
Anders gezegd: Je moet als Verhuurder altijd de afweging maken of de Huurder recht doet aan je merknaam/imago/uitstraling. Een huurder die slecht met je spullen omgaat kan veel meer schade veroorzaken als dat men denkt.
Huurder (KSO) schijnt dus weinig te geven om de belangen van Jan Modaal. Echter Jan Modaal komt ook op de 24 uur, New Race Festival (nostalgische modus

)of welk weekend dan ook. Dan moet je als Verhuurder de afweging maken of deze mogelijke spin-off schade het waard is om te verhuren aan de genoemde Huurder KSO.
Of wellicht moet je als Verhuurder zeer duidelijk communiceren naar Jan Modaal dat hij bij een bepaalde verhuurder op de tweede plaats komt. Die pijn kun je dan weer op voorhand communiceren en wellicht compenseren. Dat heet het juiste verwachtingspatroon scheppen. Of het managen van de verwachtingen
Terug naar de basis: graag weer een WTCC in 2011 en leren van de fouten in editie 1