View Single Post
Old 23-10-2010, 07:22
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Na het drogen van de rivets hebben deze een zeer dun laagje verf gekregen van dezelfde kleur als de rest van het chassis en daarna een laagje vernis. Er moet trouwens nog op de rivets afgeplakt worden, en ik heb schrik dat ze anders gaan loskomen.

Omdat alles nu ligt te drogen en de vernis pas binnen enkele dagen doorgehard is ga ik even verder met de wiel ophanging.
Net zoals bij de echte auto moet de remschijf natuurlijk op een rotor gemonteerd worden. Op die rotor staan namelijk ook de wielbouten gemonteerd.

Ik ben vertrokken van een resin staaf die eerst op een kleinere diameter afgedraaid werd omdat op diameter frezen te veel tijd in beslag zou nemen. Daarna werd de klauw op de CNC-frees ingespannen en met een freesje van 1,2mm werd het profiel en de contour gefreesd.

Na het contour frezen werden de gaten voor de wielbouten gemaakt met een boortje van 0,8mm. Tot zo ver ziet het er dan zo uit ...

Eentje is er klaar, nog 3 te gaan. Nu de programma's klaar zijn zal dat maar enkele minuten duren.
De wielbouten moeten nog op lengte gemaakt worden, maar dat zal pas gebeuren als ik alle onderdelen voor de wielen klaar heb zodat er fatsoenlijk gepast kan worden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2190.jpg
Views:	3502
Size:	64.0 KB
ID:	19670   Click image for larger version

Name:	IMG_2191.jpg
Views:	3303
Size:	44.2 KB
ID:	19671   Click image for larger version

Name:	IMG_2195.jpg
Views:	3430