Thread
:
Porsche 928 GT - 1989 - Fujimi - 1/24
View Single Post
#
5
04-11-2010, 19:20
Sennake
Administrator
Dat is dan ook het volgende wat er uitgevoerd wordt. Alle raamrubbers worden matzwart geschilderd, net als de randen van de spiegels en de onderzijde van de voorbumper. Ook de binnenste achteruitkijkspiegel wordt geschilderd en voorzien van wat BMF, waarna hij tegen de ruit gekleefd wordt.
Vooraleer de body en het chassis definitief op elkaar geklikt kunnen worden, moeten eerst ook nog de koplampen voorbereid worden. Hiervoor worden ze omrand met wat BMF, en ook de binnenzijde van de koplampspiegels wordt bekleed met BMF. Daarna worden ze vastgekleefd met epoxylijm. Tenslotte worden het chassis en de body dan daadwerkelijk aan elkaar bevestigd waarna het model op een grondplaat kan geschroefd worden. Dit laat me toe om alle vingerafdrukken die het veelvuldige gemanipuleer veroorzaakt heeft, weg te polishen. Ik gebruik hiervoor de Micromesh padjes vanaf 4000 tot 12000, daarna de 3 soorten Tamiya compound en tenslotte de Tamiya wax. Het resultaat hiervan zie je op de volgende foto's:
Het model is dus bijna klaar, en ik vermoed dat de volgende keer dat er foto's gepost zullen worden, een reeks in 'mijn galerij' zal zijn met afgewerkte foto's. Tot dan!
Attached Thumbnails
Visit Sennake's homepage!
Find all posts by Sennake