Porsche's 935 Jägermeister/Loos - 1/24
Hallo,
na enige tijd verdwenen te zijn van dit forum, maar van op afstand toch nog gevolgd te hebben wil ik toch nog eens een thread starten, omdat ik dit een beetje beloofd heb aan mijn collega modelbouwvrienden.
Het betreft 2 Porsches 935, de ene in de bekende Jägermeister uitvoering zoals hij gereden heeft in de "ADAC-Eifelrennen Nürburgring 1978, met startnummer 5 en gepiloteerd door Manfred Schurti.
Daar ik dit model op schaal 1/24 nergens vond, ben ik maar zelf begonnen aan de uitbouw voor de achterste spatborden.
Het model is reeds goed gevorderd, body is voorzien van decals, maar nog niet gevernist. Er moet nog een heel deel gebeuren, maar voor de body ziet het er goed uit, waar ik het meeste schrik van had.
De 2e Porsche heb ik ook uitgebouwd, maar ben ik nog niet zeker welke uitvoering dit gaat worden, maar vermoedelijk de Georg Loos versie van 1977, gepiloteerd door Rolf Stommelen. Deze staat nog in een beginstadium, en zal nog veel werk vragen. Het grote verschil met de andere versie is dat deze geen zijdrempels heeft, en andere luchtinlaten onder de B-stijl.
Bijgevoegd enkele foto's
Last edited by Joka-1; 22-11-2010 at 22:18.
|