View Single Post
Old 30-12-2010, 09:40
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

progress ...

Langzaam maar zeker gaan we verder aan de kit.

Het motorblok + versnellingsbak inbouwen zal de volgende stap zijn, maar daarvoor moet er nog heel wat gebeuren. Het motorblok bestaat uit meerdere delen die we, naar alom gekende Tamiya kwaliteit, zonder veel problemen kunnen samenbouwen.
Eens alles gedoogd werd het motor gedeelte gezandstraald om een extra ruwe structuur te krijgen. Daarna werd het geheel gespoten met Alclad aluminium, de kleppendeksels zwart en de versnellingsbak grijs. Na een wash met olieverf kon alles enkele dagen drogen. Het was de eerste keer dat ik met olieverf werkte en k moet bekennen dat het een heel aantal voordelen heeft t.o.v. de manier die ik vroeger gebruikte, maar ook één groot nadeel, het droogt veel langer. Ik zal dan ook tegen de volgende keer wat experimenteren met andere verdunners voor dit goedje.
Na het drogen werd het achterste deksel van de versnellingsbak aangebracht. De afdichtingskit die het deksel moet doen afsluiten t.o.v. het huis werd ook gesimuleerd.
Als laatste werd alles bedekt met een laagje matte vernis zodat alles er voorlopig zo uitziet ...

Ook de bougiekabels werden reeds gemaakt. Deze zullen pas gemonteerd worden wanneer het blok in het chassis steekt.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2610.jpg
Views:	3463
Size:	31.0 KB
ID:	20502   Click image for larger version

Name:	IMG_2611.jpg
Views:	3287
Size:	28.6 KB
ID:	20503   Click image for larger version

Name:	IMG_2596.jpg
Views:	3242
Size:	88.8 KB
ID:	20504   Click image for larger version

Name:	IMG_2615.jpg
Views:	3317
Size:	110.3 KB
ID:	20505  

Last edited by Gulfie; 30-12-2010 at 09:43.
Reply With Quote