View Single Post
Old 07-01-2011, 13:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat geeft me voldoende motivatie om de motorkap, die ik voorlopig links laten liggen had (het zou zo maar eens moeten mislukken) ook aan te pakken. Eerst worden ook hier de bovenste en onderste helft aan elkaar gekleefd en dichtgemaakt met putty.

Dan valt me iets op: Heller heeft verzuimd om de binnenkanten van de koplampen te modelleren, zodat er 2 grote gaten te zien zijn onder de koplamp-afdekkingen eens alles op zijn plaats zou zitten. Dat is geen zicht, en dus moeten die binnenkanten gescratcht worden. Omdat ze liefst ook al een metalen uitzicht zouden mogen hebben kies ik ervoor om een oude, niet meer werkende laserpen op te offeren. Ik zaag er twee cilindervormige stukjes van af en tracht ze aan te passen aan de binnenzijde van de vorm van de motorkap. Niet zo simpel, zo blijkt, maar na wat vloeken en slijpen en schuren krijg ik het tenslotte toch voor mekaar om twee vormen te maken die redelijkerwijze passen achter de koplamp-openingen.

Terug naar de carosserie. Ze krijgt één mistlaag en 3 wet coats TS-08 Italian Red aangemeten. Pas dan ben ik tevreden met het resultaat: hiervan kan ik na een intensieve polish-beurt een treffelijk glanzende afwerking bekomen. Wat me bijzonder plezier doet is de wijze waarop mijn grootste frustratie, de lelijke verbindingsnaad tussen bovenste en onderste helft van de kas, helemaal weggewerkt is.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_33.JPG
Views:	1141
Size:	585.2 KB
ID:	20628   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_34.JPG
Views:	1144
Size:	545.0 KB
ID:	20629   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_35.JPG
Views:	1101