De afplakwerkzaamheden werden ondertussen verwijderd en zoals eerder gezegd mag ik daarna alle weggenomen BMF opnieuw aanbrengen op de raamranden. Na inspecteren van het interieur, om te checken of er geen verf binnengedrongen is via de kleine gaatjes aan de voorzijde van de kas, blijkt het wel mee te vallen. Alleen een roze waas aan de binnenzijde van de voorruit is er zichtbaar, de rest van het interieur is ongeschonden. Alleen: hoe kom je daar nog bij? Via de achterruit is er nog wel een toegang tot het interieur, maar die is veel te klein om met een vinger of zelfs een penseel tot aan de voorruit te geraken. Dus maak ik zelf een 'poetsmiddel': een stuk ijzerdraad wordt zodanig geplooid dat ik de voorruit gemakkelijk kan bereiken, en aan het uiteinde kleef ik de kop van een wattenstaafje vast. Hiermee kan ik gemakkelijk de roze waas wegvegen. Ik ga dit poetsmiddel niet weggooien, want het kan misschien ooit nog wel eens van pas komen
Nadat alle raamranden met BMF bekleed zijn valt me op dat ik een fout gemaakt heb: de onderzijde van de voorste zijruiten, die ik eveneens met BMF bekleed heb, zijn in werkelijkheid niet versierd met chroom, maar zijn gewoon meegespoten in de kleur van de carrosserie. Ik had nochtans foto's gezien waar die rand wel degelijk met chroom bedekt was! Hoe kan dat? Welnu, bij nazicht bleek dat E-type Coupé's geen chroomafdekking vertonen aan de bovenrand van de deur:
En E-type cabrio's vertonen wél een chroomafdekking aan de bovenrand van de deur:
Weer iets bijgeleerd dus. Allemaal goed en wel, maar ik had eerder die bovenrand van de deur mee afgeplakt, en dus zit daar nu geen verf! Het simpelweg verwijderen van de BMF volstaat dus niet. Opnieuw afplakken en herspuiten leek me ook teveel van het goede. Dus besluit ik om de stukjes met het penseel te schilderen. Eerst een basislaag, een nachtje laten drogen, en daarna een toplaag. Dat lukt erg aardig, en ik heb trouwens op het internet al modellen gezien van wagens die volledig me de hand gelakt werden en die je niet kan onderscheiden van een met de airbrush gespoten model. Het kan dus wel, alhoewel het spuiten wel minder arbeidsintensief is...
Vervolgens wordt de achterruit ook bekleed met BMF waar nodig, en kan ze op haar plaats gekleefd worden. Vooraan worden de stangen van het kaderwerk dat de motor draagt, alvast in matzwart geschilderd. Foto's op het internet tonen me zowel versies van Jag's met een zwart gespoten kaderwerk als Jag's met een kaderwerk dat gespoten is in de koetswerkkleur. Maar om wat kleurafwisseling te verkrijgen vind ik zwart toch meer aangewezen.