View Single Post
Old 13-01-2011, 14:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ok. Nu weer terug naar de motorkap. Vooraleer ik kan beginnen met het monteren van de kap op de Jaguar moet ik me er van vergewissen dat ik geen intensieve behandelingen meer moet doen die er zouden kunnen toe leiden dat de fragiele plastic scharniertjes kunnen breken. Dus moet het aanbrengen van de verchroomde sierstrippen bv nu gebeuren. Dat wordt zoals altijd uitgevoerd in BMF. Zelfde oefening voor de lenskappen die vervolgens met 2k epoxylijm aangebracht worden.

Nu kan ik me toeleggen op het tussenschot dat aan de binnenzijde van de motorkap aangebracht moet worden. Het wordt zwart gespoten, maar de stukjes waar de koplampen komen krijgen een zilveren kleurtje. De koplampen zijn aftermarket onderdelen; ik bespaar je de belachelijke verchroomde dingetjes die Heller in de kit meegeleverd had. De gaten die op de referentiefoto zichtbaar zijn en waardoor de bekabeling loopt worden uitgeboord.

Aan de binnenzijde wordt nu wat gaas aangebracht dat ook niet in de kit zat. Dat moet vermijden dat er grote voorwerpen mee opgezogen worden en in de radiator terecht komen. De bekabeling zelf kan ik nu ook monteren; ik heb voor rode kabels gekozen om wat contrast te krijgen met het zwarte interieur van de motorkap.

Hier wordt dat tussenschot een gedryfit in de kap. Het heeft me heel wat moeite gekost om ze er mooi passend in te krijgen, deels omdat ik door het aanbrengen van de zelfgemaakte binnenkanten van de koplampen niet genoeg plaats meer heb om het tussenschot ertussen te passen (wat na wat vloeken en slijpen en schuren uiteindelijk toch lukt) en deels omdat het plastic onderdeel ook niet zo perfect van vorm is.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_77.JPG
Views:	926
Size:	505.1 KB
ID:	20723   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_78.JPG
Views:	942
Size:	545.0 KB
ID:	20724   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_79.JPG
Views:	912