View Single Post
Old 30-01-2011, 18:21
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Tijd voor een kleine update. Na het doorlezen van enkele bouwverslagen van deze wagen (waaronder die van Guy), bleek al snel dat de afdekking van de neus niet echt lekker past. Deze ligt duidelijk hoger dan de rest van de body, terwijl deze "naadloos" zou moeten zijn. Verder bleek dat de 2 meegeleverde afdekkingen allebei niet kloppen Op de eerste foto zie je de 2 delen. De linker komt het dichtst in de buurt van wat het zou moeten zijn. Alleen zou de opstaande rand die over het midden loopt niet tot de zijkanten moeten doorlopen. De rechter heeft een correcte opstaande rand, maar een andere vorm van de "uitlaat". Ik zal de linker gebruiken en de overtollige stukjes wegschuren (de rode lijntjes geven aan waar ongeveer).

Verder werden er een aantal gaten in de body gemaakt aan de rechterzijde. Het bovenste gat zal later de tankdop gaan huisvesten, het onderste gat zal een rond doorzichtig stuk gaat bevatten.

Tenslotte nog even een overzicht van de body. Bij pijl "1" zie je nog de putty die aangebracht werd om de rand mooi te krijgen. Pijl "2' wijst naar de plamuurr/schuur-werkzaamheden boven op de cockpit. En pijl(en) "3' wijst naar niets....Of eigenlijk niets meer. Hier zaten 2 opstaande cirkels in de body waar later de nummers op zouden moeten komen. Deze heb ik beide weggeschuurd. Wat niet te zie is op de foto is dat ik het gat aan de voorkant flink heb lopen bijschuren om de eerder genoemde afdekking netjes erin te krijgen. Ik zal daar later nog wel een foto van maken.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917k_05.jpg
Views:	1755
Size:	101.9 KB
ID:	20910   Click image for larger version

Name:	porsche_917k_06.jpg
Views:	1756
Size:	82.4 KB
ID:	20911   Click image for larger version

Name:	porsche_917k_07.jpg
Views:	1749