View Single Post
Old 01-02-2011, 18:19
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

We hadden het al in primeur aangekondigd enkele weken geleden, Ruben Maes verdwijnt voorlopig van de circuits. Afgelopen seizoen reed Ruben Maes nog een mooi seizoen aan de zijde van rookie Enzo Ide in de Belcar en won de West-Vlaming de 12 Uur van Spa met KS Motorsport, maar in 2011 zien we Ruben vooral op historische rallywegen. Het is opvallend dat Enzo Ide, die wel op circuit blijft racen, voor andere partners kiest. WRT en NGT worden in de wandelgangen als mogelijke teams geciteerd en aan de zijde van de verrassende nieuwkomer zou we wel eens een hele snel man kunnen zien.

Ruben Maes zelf geeft ook tekst en uitleg: “Na elf seizoenen op rij in Procar (Opel Silhouette), VW Fun Cup, BTCS (BMW Silhouette), Dunlop Endurance Cup, Belgian GT en Belcar (Porsche) heb ik op de eenzitterij na zowat alles gereden en ik ben aan een nieuwe uitdaging toe. Ik gooi de deur met circuit niet dicht, maar ik wil wel eens iets anders. Ik heb er met verschillende partijen, waaronder Marc Duez, over gesproken en ze geven me overschot van gelijk. Na verschillende titels en overwinningen, waaronder de 24H of Zolder, de 12H of Spa BTCS, de 10 Hours of Zolder, enz. moet ik me niet meer bewijzen op circuit. Ik heb het trouwens ieder jaar moeilijk om me terug op te laden voor een nieuw seizoen op circuit. Nu ik beslist heb om het eens over een ander boeg te gooien en te gaan proeven van rally, voel ik dat de motivatie veel groter is. Uiteraard heb ik samen met Enzo Ide een mooi seizoen achter de rug. Maar deze is zeer ambitieus en wil Europa in. En daar heb ik door mijn drukke beroepsagenda geen tijd voor. Maar de kans is uiteraard niet onbestaande dat je me dit seizoen nog ziet op circuit in wedstrijden zoals de 12 Hours of Spa of de 24 Hours of Zolder. Ik sluit niets uit. Maar momenteel gaat alle energie richting rally. Ik heb bewust gekozen voor de Historic omdat ik enerzijds nog alles te leren heb in rally en ik anderzijds met een Porsche wil rijden. Ik weet dat je met een GT3 ook richting nationaal GT kan gaan, maar dat is misschien iets voor later. Laten we eerst leren gaan en dan pas lopen. De chrono’s van de toppers in Historic zijn trouwens heel snel”.

Komend seizoen slaat Ruben Maes een andere weg in. De 27-jarige West-Vlaamse Porsche-concessionaris zal met een Porsche 911 SC 3-liter het Belgian ConXioN Historic Rally Championship aansnijden. Het nieuwe speeltje wordt klaargestoomd bij RS Motors, Qvick Motors en Rudy Leblon, terwijl de ervaren Kurt Declercq co-rijder van dienst wordt .

De voorlopige kalender van Ruben Maes:

TAC Rally Tielt
Sezoensrally Bocholt
Ypres Historic Rally
Omloop van Vlaanderen
East Belgian Rally
Rally van de Condroz

Bron: turbomagazine.be

Last edited by NetForce84; 01-02-2011 at 18:19.
Reply With Quote