View Single Post
Old 15-02-2011, 22:23
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Hier is de beloofde update. Het model kreeg zijn roestlagen in drie verschillende tinten. Je kan natuurlijk nog veel verder gaan, alleen is de vraag hoe relevant het blijft.

Enfin, ik hoop dat ik jullie kan duidelijk maken hoe ik tewerk ging, door het tonen van de verschillende stappen op steeds dezelfde plaatsen van het model. Je weet dat in de verige update de basislaag Tamiya Hull Red over de Alclad Steel is gespoten op die plekken die ik wil laten roesten.
We gaan die Hull Red nu aanvullen met verschillende tinten roestkleur, van oud naar nieuw, dus van donker naar licht.
Ik heb me een verweersetje van Lifecolor aangeschaft. Vraag is: moet dat? Neen, je kan het met eender welke verf doen, alleen moet je dan de juiste tinten zien te mengen. En hier is dat reeds voor jou gedaan, dus "lui gaat snel".

We beginnen met de donkerste kleur: "Rust Base color". Die moet bovenop de Hull Red de oudste laag voorstellen en leunt dus qua kleur het dichtst bij Hull Red aan.

Je gebruikt best de stempelmethode. Dat wil zeggen dat je met een sponsje de verf (bijna droog net als bij drybrushing) gaat stempelen op je model. Je hebt dan de hoeveelheid verf die je neerzet perfect onder controle.

Het resultaat na een kwartiertje "stempelen" is dan dit:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC13648.JPG
Views:	766
Size:	380.1 KB
ID:	21244   Click image for larger version

Name:	DSC13649.JPG
Views:	753
Size:	520.2 KB
ID:	21245   Click image for larger version

Name:	DSC13650.JPG
Views:	749
Size:	537.4 KB
ID:	21246   Click image for larger version

Name:	DSC13651.JPG
Views:	799
Size:	624.1 KB
ID:	21247   Click image for larger version

Name:	DSC13653.JPG
Views:	752
Size:	434.7 KB
ID:	21248  

Last edited by Dominique; 15-02-2011 at 22:40.
Reply With Quote