Het is niet omdat het stil is omtrent deze WIP dat er niets gebeurt; integendeel zelfs: als ik hier niets post is het teken dat ik volop aan mijn model aan het werken ben!
Wat is er dan ondertussen gebeurd? Wel, het model wel afgeplakt met BMF en Maskol, en vervolgens gespoten met de tweede kleur (Tamiya X-3 Royal Blue). Na een dag of 5 drogen (ik vertrouw die Enamels niet zo erg als de spuitbusjes) ben ik dan begonnen met het aanbrengen van de eerste decal, vooraan de neus. Ondanks mijn verwoede pogingen om een lichtblauwe kleur te mengen die het lichtblauw van de decals benadert, is er toch een kleurverschil te merken. Nu ja, ik heb mijn best gedaan, beter dan dat kan je niet doen. En eens de sponsors er allemaal op staan zal er van de kleurverschillen niet zoveel meer te zien zijn.
Nadat de neusdecal geplaatst was, moest er boven op de neus nog een witte decal gezet worden, en daar was het erger mee gesteld. Hij was veel te groot, zodat de donkerblauwe striping aan de zijkanten heel erg smal werd en geen plaats meer toeliet om de sponsors er op aan te brengen. Een controle in de catalogus van BBR bevestigt mijn vermoeden: de decal is effectief verkeerd ontworpen, want zelfs het showmodel in de catalogus vertoont dit zelfde euvel, zodat de sponsors die in het donkerblauwe vlak moeten vallen er aan boven- en onderzijde uitsteken. Dat wil ik nu eens vermijden zie, en dus wordt de donkerblauwe streep terug verbreed met het penseel.
Daarna is het de beurt aan de decals achter de cockpit. Hier zijn geen noemenswaardige voorvallen te melden, zodat ik besloot om gauw enkele foto's te nemen van de Benetton met complete striping, maar wel vóórdat de sponsors aangebracht worden.
Wordt vervolgd!