View Single Post
Old 27-02-2011, 17:53
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Na de laatste update is het volgende gebeurd;
- de verf die de roesttinten moeten voorstellen werden op het model gefixeerd. Dat deed ik met Purity Seal. Dat is een soort van vernis, maar dan weer nèt anders dan die welke we gewoon zijn van Tamiya / Gunze / ...
- Dan heb ik een goei dikke laag haarlak over het model gespoten. Dat is net als de Purity Seal kleurloos, dus niet echt nodig om dat op foto te zetten denk ik. Dat zou zoiets zijn als een foto van het luchtruim waar een uur eerder een vliegtuig doorgevlogen is... Zéér leerijk, dus.
- Daarna heb ik het model volledig gespoten in Tamiya mat wit , verdund met water. Waarom water? Wel omdat de haarlak eigenlijk fungeert als "primer" voor de witte verf (ik hoor er nu al een paar gniffelen), EN het feit dat haarlak oplosbaar is in water, kan je dus met water verdunde verf laten samenvloeien met de onderliggende laag door er opnieuw water aan toe te voegen.
Met andere woorden: na het spuiten en drogen van de verf kan je met een beetje lauw water deeltjes verf weer weghalen door er met een stijf penseeltje over te "krabben". De onderliggende (en gefixeerde) lagen blijven zitten, en dus komen die optisch vanonder de bovenliggende lagen doordringen.

Ik heb voor de foto de kas en de firewall even opgelijnd (firewall zit nog niet aan het model vast), maar je kan zo al eens zien welke kant we op gaan. De roest rond en in de roestgaten zal later nog met een penseeltje worden bijgewerkt. Maar als basis kan dit dienen, denk ik. Nu nog de rest van de carosserie en we kunnen beginnen samenbouwen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC13672.JPG
Views:	1049
Size:	553.3 KB
ID:	21322   Click image for larger version

Name:	DSC13673.JPG
Views:	1046
Size:	527.3 KB
ID:	21323   Click image for larger version

Name:	DSC13674.JPG
Views:	1049