Omdat die stukjes wat moesten uitharden wegens gebruik van putty, ging ik verder met het dasboard. De originele lijkt langs geen kanten op wat er in de auto moet. Dus werd het zagen, schuren en vloeken... Van dit misbaksel is er geen foto, maar die komen nog wel...
Uiteindelijk besloot ik om ook dit volledig uit plastic card na te gaan maken. En dit kostte me toch wel enkele avondjes omdat ik steeds niet tevreden was of omdat het beter kon of omdat wat misliep.
Een overzichtje:
Eerst probeerde ik twee plaatjes te maken. Die voorzag ik van gaatjes om er de decals dan achter te zetten. Dit liep evenwel fout want dat ding die ik gebruik bleek te sterk en verboog meteen het plastic plaatje. Poging 1 liep mis...
Nieuwe poging... Deze keer maakte ik eerst de gaatjes en sneed dan het plastic uit. Dit lukte veel beter en zag er ook goed uit. Ik plaatste er de stuurkolom bij (geript uit het originele dash).
Maar dit was niet goed!! Die dingen zaten veel te diep en bovendien moest er nog een omranding rond doen. Niet goed dus... Poging 2 was fout.
Dan maar volledig opnieuw. Een plaatje zonder gaatje nu en gewoon ringen knijpen en erop zetten. Dat zag er al veel beter uit. Poging 3 was de beste...
Even dryfitten: