View Single Post
  #5  
Old 19-04-2011, 08:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
Zonder woorden
Ik vraag me wel altijd af hoe het komt dat je altijd je haar kan kammen in je 1/43 modellen.
Mijn 1/43 wagens blinken nooit zo, en toch krijgen ze 2 lagen vernis(gloss) & ga ik er nog es over met compound finish.
Nu ja, gezond jaloers ben ik
Wat 1/43 modellen betreft, denk ik dat de sleutel ligt bij het spuiten met de airbrush. Ik bedoel dan voornamelijk de laklagen. In dit geval heb ik de eerste vernislaag ook met de airbrush aangebracht, de 2e vernislaag werd er rechtstreeks vanuit de spuitbus op aangebracht. Het airbrushen, vooral van kleine 1/43 modellen, heeft als voordeel dat je moeilijk bereikbare plaatsen beter kan spuiten zonder dat je het ganse model moet voorzien van een dikke laklaag, zoals dat met de spuitbus wel eens het geval is.

Verder doe ik hetzelfde als jij, behalve dat ik dikwijls (maar niet altijd) tussen het spuiten van de laklagen ook polish, eerst met de micromesh padjes, daarna met compounds. Dus niet alleen na het aanbrengen van de laatste vernislaag, maar na elke laag, en niet alleen met compound, maar ook met micromesh schuursponsjes.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote