Ondertussen werd de Quattro in witte primer gezet, hier en daar nog een beetje bijgewerkt waar nodig, voorzien van een laatste laagje witte primer, en laten drogen. Dit geldt zowel voor de rein body als voor het plastic chassis.
Vervolgens kreeg de Audi zijn basislaag Tamiya TS-26 pure white. Superhard blinken doet het model niet, maar rekening houdend met het feit dat er nog een laag geel overheen moet (althans de gele striping toch) en daarna de decals en tenslotte vernis, volstaat dit wel.
Ook de velgen, de achterspoiler, alle foto-ets grilles en de voorste beschermplaat die de ophanging afschermt werden in witte primer en TS-26 pure white gezet. In tegenstelling tot de body en het chassis echter werden de andere onderdelen gespoten met gedecanteerde verf in de airbrush. Dit om te vermijden dat de fijne openingen van de foto-ets grilles zouden dichtslibben en om beter aan alle hoekjes en kantjes van de velgen te kunnen zonder onnodige verfophopingen.
De foto toont een dryfit van body en chassis (dat wel aan de onderzijde, maar niet aan de binnenkant wit gespoten werd omdat het interieur zwart moet worden), met de velgen en banden erop gemonteerd. Ook de voorste radiatorgrille die zwart moet gespoten worden heb ik gedryfit, net als de beide grootste koelingsgrilles in de neus (ze liggen op elkaar).
De volgende foto toont tevens de beschermplaat die in de transkit zat als resin onderdeel. Dit betekende dat het een vol resin onderdeel was waarin de vier openingen enkel gemodelleerd waren als inkepingen die je dan matzwart moet schilderen om de indruk te geven dat ze open zijn. Ik heb ervoor gekozen om de binnenzijde van dit resin onderdeel helemaal uit te frezen zodat ik de gaten effectief kon openen. Dat heeft me dan wel stoflongen opgeleverd, maar het effect lijkt me toch veel realistischer.
En nog gauw twee foto's van de achterzijde van de Audi, zowel van links- als rechtsachter gezien. De creëerder van deze transkit, Mike, heeft bij zijn eigen model de achterste ophanging van de Tamiya-Audi wat verlaagd, maar zowel Tim als ik zien bij ons model niet in waarvoor dat nodig zou kunnen zijn. Misschien was het moedermodel van Mike ietsje anders dan onze productiemodellen? Alleszins ga ik de ophanging laten zoals ze is.
Wordt vervolgd!