Quote:
Originally Posted by Dominique
... Geduld is de mooiste deugd van een modelbouwer. 
|
En geduld wordt ALTIJD beloond
Het etsen duurt een ietsje langer dan eerst gedacht, dus het toevoegen van de laatste onderdeeltjes aan de motor zal iets moeten wachten.
Maar geen probleem, de kit heeft genoeg stukjes om aan verder te werken, en dus gaan we beginnen aan de volgende stap (zoals netjes de bedoeling is volgens de handleiding): de voorste ophanging.
Eerst werd een soort van harnas in elkaar gezet. Dat is best moeilijk om recht te krijgen vermits zowat alle verbindingen "koude las" zijn. Dat wil zeggen dat je de zijkanten van de onderdelen moet verlijmen zonder dat je geleiders hebt die ervoor zorgen dat je op de juiste plaats en recht monteert. Hier niet dus: als je scheef begint, dan eindig je ook scheef. Je hebt je lot zelf in handen.
Het draagt natuurlijk bij aan het realisme, want op de 1/1 zie je die dingen ook niet, maar de moderne kitbouwer is dit niet meer gewoon. Hier en daar is het wat prullen en prutsen om één en ander recht en goed te krijgen, maar al bij al kon het veel erger.
Maar als je er eenmaal door bent, dan krijg je wel een mooie assemblage, die daarenboven werkt als een echte!
Je ziet op de volgende foto's het harnas al in de primer (ter controle van de onderdelen) met daaraan de ophanginsarmen bevestigd. Die moeten nog een laagje primer krijgen, en ze worden dan verder gedetailleerd met nog een hele trits onderdelen. Hij is bij lange na nog niet af, deze voorkant.
Tot de volgende !!